فقط چند گام تا حفظ سلامتی

در طول زندگی به این موضوع فکر می‌کنیم که چگونه می‌توانیم سلامتی بدن خود را پایدار نگه داریم و از ابتلا به بیماری های مختلف پیشگیری کنیم. شما چه روش هایی را تجربه کرده اید؟ برای این کار، راه کارهای متفاوتی وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم به شما توضیح دهیم تا با اطلاعاتی کامل تر بدن خود را از میکروب ها و خطرات احتمالی ناشی از آن حفظ کنید.

عوامل موثر گوناگونی در سلامتی بدن نقش دارد. رعایت کردن بعضی از کارها هرچند که انجام آن سخت است موجب یک عادت می‌شود. پس شما می‌توانید عادات خوب را به طور مکرر در طول زندگی خود انجام دهید تا منجر به عادت روزانه شود و شما را به یک زندگی سالم نزدیک تر کند. چه روش هایی به سلامتی بدن کمک می‌کند؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید؟

موثرترین روش های لاغری که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد:

  • پرهیز از غذاهای چرب و چیلی
  • ورزش یا پیاده روی کردن
  • درست غذا خوردن
  • مصرف دمنوش های گیاهی
  • دوری از استرس و اضطراب
  • استفاده از غذاهای ارگانیک
  • چک کردن ویتامین های بدن
  • رژیم غذایی سالم
  • کیفیت خواب
  • نوشیدن زیاد آب

دشمن سلامتی کبد

متاسفانه امروزه استفاده از غذاهای چرب و فست فود زیاد شده است. عده زیادی از افراد به دلیل خوشمزگی این نوع غذاها یا تفریح کردن بیش از اندازه در رستوران ها از مواد غذایی چرب و چیلی مصرف می‌کنند. غذاهای چرب برای سلامتی بدن بسیار مضر هستند و طی مدتی بدون هیچ نشانه و علائمی موجب کبد چرب و در نتیجه آسیب رساندن به کبد می‌شود. بهتر است از مصرف این گونه غذاها پرهیز کنید چون گاهی جبران برخی از اشتباهات یا عادت های بد غذایی خیلی مشکل و جبران ناپذیر خواهد بود.

حفظ سلامتی - سلامتی کبد
سلامت کبد

کمی از جای خود برخیزید

تحرک، خود یکی از عوامل سلامتی است. تحرک فقط به معنای انجام تمرینات تخصصی و سنگین ورزشی نیست. شما حتی می‌توانید در محل کار خود فقط از جای خود بلند شوید و به بهانه نوشیدن چای کمی به خود استراحت دهید. علاوه بر این چرا پیاده روی نمی‌کنید؟ پیاده روی کردن یکی از کارهای مورد علاقه خیلی از افراد است. چون پیاده روی همراه با دوست، همکار یا همسر می‌تواند لذت بخش باشد و در کنار این، نوعی ورزش محسوب می‌شود و چربی های اضافه بدن را ازبین می‌برد.

ورزش و سلامتی - حفظ سلامتی
تحرک

با درست غذا خوردن به سلامتی خود کمک کنید

درست غذا خوردن یک جمله کلی است که موارد مهمی را شامل می‌شود که رعایت نکردن هرکدام از آنها باعث بروز بیماری های مختلف خواهد شد. اگر یادتان باشد در یکی از مقاله های همین سایت دنیای نیوشا به نام 7 عادت نادرست بعد از غذا خوردن به طور کامل درباره درست غذا خوردن و دوری از عادات بد خوردن غذا توضیح داده شده است. در صورت تمایل و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. اما اگر بخواهیم به صورت کلی به انها اشاره کنیم، موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • درست نوشیدن چای
  • به موقع نوشیدن آب
  • مصرف صحیح میوه
  • عدم سیگار کشیدن
  • بهترین وقت خوابیدن بعد از غذا
  • دوش گرفتن یا نگرفتن
  • ورزش کردن در زمان مناسب
حفظ سلامتی
درست غذا خوردن

دمنوش های گیاهی بدون اسانس جهت حفظ سلامتی

از همه مهم‌تر دمنوش های گیاهیِ بدون اسانس هستند که هیچ گونه مواد افزودنی در آن به کار نرفته. دمنوش هایی مثل دمنوش نیوشا که به صورت پکیج های درمانی و پک های لاغری برای شما ارائه شده، از گیاهان دارویی تشکیل شده است که هر کدام خواص درمانی دارند که در یک بازه زمانی مشخص بسیاری از بیماری ها را درمان می‌کند. دمنوش های نیوشا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که این کار خود از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می‌کند.  اگر می‌خواهید از تمام دمنوش های گیاهی نیوشا و راهنمای مصرف آنها مطلع شوید می‌توانید:


به فروشگاه اینترنتی نیوشانوش یک سری بزنید.


دمنوش گیاهی - حفظ سلامتی
دمنوش های گیاهی

استرس را از خود دور کنید

استرس عامل بیماری های مختلفی است. استرس و اضطراب های روزانه را از خود دور کنید تا به سلامتی بدن کمک زیادی کرده باشید. اما چه کار کنیم که از استرس دور بمانیم؟ بسیار ساده است، اول از همه سعی کنید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و هرگز به مشکلاتی را که در آینده ممکن است برای شما به وجود آید فکر نکنید. همیشه بخندید چون به قول معروف:

خنده بر هر درد بی درمانی دواست.

دوری از استرس - حفظ سلامتی
دوری از استرس

چکاپ را فراموش نکنید

کمبود ویتامین ها منجر به بروز بیماری های بسیار زیادی می‌شود که با چک کردن به موقع می‌توان از آنها پیشگیری کرد. خوشبختانه کمبود ویتامین ها در بدن با نشانه و علائمی همراه است که شما را آگاه می‌کند با یک چکاپ ساده درمان را شروع کنید و مانع از پیشروی بیماری و مشکلات ناشی از آن شویم. وقتی یک راه ساده جهت کنترل بیماری ها وجود دارد چرا از آن استفاده نکنیم؟!

حفظ سلامتی
انجام چکاپ

رژیم غذایی سالم

یکی از عوامل مهم دیگر حفظ سلامتی ، رژیم غذایی سالم است. چون بسیاری از افراد به هر نحوی می‌خواهند لاغر و به اندام مناسب برسند و برایشان مهم نیست که این رژیم چقدر می‌تواند خطرناک و باعث بروز بیماری های متفاوتی شود. حتما قبل از اینکه با رژیم غذایی به اندام مورد دلخواه خود برسید یا قند و فشار خون خود را تنظیم و کنترل کنید، حتما از یک مشاور یا پزشک راهنمایی بگیرید تا علاوه بر لاغری، سلامتی بدن شما هم حفظ شود.

حفظ سلامتی - رژیم غذایی سالم
رژیم غذایی سالم

آب زیاد بنوشید

مصرف زیاد آب به حفظ سلامتی بدن کمک زیادی می‌کند. نوشیدن آب موجب سلامتی قلب و طراوت پوست شما می‌شود. یکی دیگر از فواید نوشیدن زیاد البته به اندازه آب، از استرس، گرفتگی عضلات و همچنین از همه مهم تر سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. پس با مصرف اصولی و درست از آب می‌توان مانع بروز بیماری های مختلفی شد. به همین دلیل است که می‌گویند:

آب مایه حیات است.

حفظ سلامتی - نوشیدن آب
نوشیدن زیاد آب

میزان خواب شما هم بی‌تاثیر نیست

شاید باورتان نشود که خوای کافی  چه تاثیری در سلامتی شما و حفظ آن دارد! خوابیدن به اندازهف به متابولیسم بدن شما کمک زیادی می‌کند. همچنین خوابیدن درست و با کیفیت از پرخاشگری های روزانه پیشگیری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا روز خوب و آرامی را پشت سر بگذارید.

خواب کافی - حفظ سلامتی
خواب کافی

در این مقاله برخی از روش های حفظ سلامتی بدن و تاثیر چند مورد از عادت های بد و خوب که می‌تواند موجب مشکلات و بیماری های آزاردهنده ای شود توضیح داده شد. خیلی بهتر است اگر سعی کنیم کم کم تمام عادات بد خود را که برای سلامتی بدن ضرر دارد کنار بگذاریم و به زندگی سالم یا حفظ سلامتی نزدیک تر شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *